Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Telefoon meneer Theunissen

  • Stefan

    Hallo. Wie kan mij helpen met het volgende.

    IK ben op zoek naar een liedje waarin de zin “telefoon voor meneer Teunissen” enkele malen in voorkomt. Weet iemand misschien de titel en uitvoerende? IK heb het ooit eens op radio2 gehoord maar kan er verder niets van vinden en heb verder geen idee waar ik moet zoeken.

    Groet, Stefan

  • MODERATOR

    Ik heb met die ene zin ook niets kunnen vinden vrees ik.

    Heb je iets meer info?

    Wie zingt het (man, vrouw, duo …. ????)

    Hoe lang geleden was dat ongeveer ???

    Weet je écht niet nog wat andere losse woorden ????

    groetjes

    kimm

  • Stefan

    Helaas weet ik niet meer of het door een man of vrouw gezongen wordt. Ik weet wel dat tijdens het nummer een aantal keren “telefoon voor meneer Theunissen” gezegd wordt door een vrouw. De indruk wordt gewekt dat het het via een intercom oid wordt omgeroepen (net als in een supermarkt). Ik heb het op radio2 gehoord tussen 2000 en 2002. Het lied is echter wel ouder. Heb het daarna ook nooit meer gehoord, alleen die ene zin is me echt bijgebleven.

    Het is vrij mager, maar misschien heb je er iets aan.

    Groet,

    Stefan

  • Cock

    Hi Stefan,

    ik ben ook op zoek,maar het gaat over “mijnheer theunissen, er is telefoon voor u”waarna hij antwoord: Met Theunissen: Ik word gek van dat wijf, ik ga niet mee naar die stavaravaan, de enige plek waar ik kan staan is bij dat luikie, dan kan ik net met mijn boiler naar buiten kijken.

    Werd vaak uitgezonden bij de tour de france oid, jaren geleden. als iemand het weet, dan hoor ik het graag, want ik zou het graag ook nog een keer willen horen.

    gr,

    Cock

  • John

    Het is een leidje uit eind 80-er jaren. Ik ken de tekst bijna woordelijk (vanaf die tijd). Het is ooit als een single uitgebracht.

    Het gaat over een Hagenees, Teunisse, die zit in een studio om een plaatsje op te nemen.

    Constant gaat de telefoon. De ene keer is het zijn vrouw (zn wèf) en dan weer zijn neef uit Loosduinen. “Die zit in het ontroerend goed. Die verkoopt huizen. Tenminste dat zegt ie, want volgens mij ken die nog geen schijthuis verkopen”

    Het refrein luidt:

    55 duizend ijzeren pijpleidingen

    50 eikenhouten trapleuningen

    55 duizend ijzeren pijpleidingen

    150 postduive op me dak.

    Mijn broer heeft destijds het singeltje gekocht en ik het het ooit opgenomen op een cassettebandje. Zal broer eens bellen om te vragen of ie het nog heeft

    Overigens, dat personage van die meneer Teunisse was ook regelmatig bij Radio Tour de France. Daar is ie eigenlijk bekend van geworden.

    Groeten,

    John

  • reno rijpma

    goede avond

    ik kan jullie de uit komst geven ik ben er zelf ook een tijd naar op zoek geweest

    naar het nummer heb heel youtube af gezocht en heb hem gevonden

    hier onder zet ik de link neer

    http://www.youtube.com/watch?v=OZCrcyayklQ

    hoop dat julie hier mee uit de voeten kunnen

    mvg reno